تا صبح تابناک اهورایی

دل نوشته گاه کمی خصوصی تَرَک

تا صبح تابناک اهورایی

دل نوشته گاه کمی خصوصی تَرَک

در میان حجم کلمات وقتی گم شوی خودت می شوی کلمه
خودت می شوی توضیح
حتا نگاهت می شود کتاب کتاب حرف
این گم شدن را دوست دارم
این کلمه شدن را
که خدا به کلمه قسم خورده ست
آخرین مطالب
  • ۹۵/۱۱/۱۷
    82
  • ۹۴/۰۸/۰۹
    81
  • ۹۴/۰۳/۲۰
    80
  • ۹۴/۰۳/۱۷
    79
  • ۹۴/۰۱/۲۴
    78
  • ۹۳/۱۲/۱۴
    77
  • ۹۳/۰۹/۰۵
    76
  • ۹۳/۰۸/۲۰
    75
  • ۹۳/۰۷/۱۵
    74
  • ۹۳/۰۶/۲۹
    73
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۲/۰۴/۲۰
    16
  • ۹۲/۰۶/۰۴
    33
  • ۹۲/۰۳/۲۸
    12
  • ۹۳/۰۹/۰۵
    76
  • ۹۱/۱۱/۰۳
    7
  • ۹۱/۱۱/۱۸
    10
  • ۹۳/۰۷/۱۵
    74
  • ۹۱/۱۱/۱۰
    9
محبوب ترین مطالب
  • ۹۱/۱۱/۱۸
    10
  • ۹۲/۰۶/۲۰
    34
  • ۹۳/۰۸/۲۰
    75
  • ۹۳/۰۹/۰۵
    76
  • ۹۲/۰۵/۰۶
    28
  • ۹۱/۱۰/۳۰
    6
  • ۹۲/۱۰/۱۵
    47
  • ۹۲/۰۳/۲۸
    12
  • ۹۱/۱۱/۱۰
    9
۲۰ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۳

16


چند روز پیش با یکی از علما بحث سر این بود که چرا مشاور ها به مرد متاهلی که عاشق یک دختر خانم شده مشاوره غلط می دهند
و قبل از اینکه ریشه یابی کنند
توی پرانتز( ریشه یابی یعنی بپرسند اصلن تو برای چه با این خانم دوست شدی؟
آیا همسرت از نظر روحی به تو نمی رسید؟
آیا همسرت از نظر جنسی به تو نمی رسید؟
آیا همسرت از نظر مالی تو را در تنگنا قرار داده بود؟ ) پرانتز بسته
صاف رفته و به او حرف های نامربوط زده که باعث شده روحیه این آقای متاهل و آن دختر خانم پاک بهم ریخته شود!!!

وقتی هم معترضشان شدم که این حرف ها همه بهانه ست و مگر زن و مرد قدیم تحت هر شرایطی با هم سر نمی کردند؟ کی و کجا دیده شده که مردی بخاطر این که زنش مثل زنهای تو ی خیابان جاذبه جنسی نداشته سراغ دیگران می رفته و یا اگر می رفته این قدر وقیحانه و جانبدارانه و محقانه می رفته و این قدر واضح ؟کلن این جور آدم ها دنبال بهانه ی کار زشت خودشان هستند و شما مشاور ها خوب بهانه ای دستشان داده اید و  از این دست حرفا
توی روی ما گفتند که مشکل شما خانم ها این است که چند همسری را قبول ندارید...!!!
گفتم چند همسری اسلام برای این است که فحشا برچیده شود و هزار و یک دلیل  پوشانیدن گناه نه اینکه با این بهانه های واحی باعث شود هر کس هرکاری دلش می خواهد بکند و اساسن کانون خانواده را با تمام قوا ببرد زیر صفر
ضمن این که فرهنگ ایرانی این اجازه را به مرد و این توان را به زن نمی دهد که زن دیگری را شریک شود با مردش
تازه چند همسری
یعنی زن محرم زن عقدی
نه این که شما به این بهانه که زنم از نظر روحی یا هرچیزی دیگر به من نمی رسد من مجازم هر گناهی ( بخوانید غلطی) انجام دهم ( بخوانید بخورم)!!
جناب حاج آقا فرمودند
شما به همان دلیل که گفتم نمی فهمید و بهتر است بحث ادامه پیدا نکند


پ.ن:
1.نمی دانم من چه چیزی را نمی فهمم ! شما اگر فهمیدید بفرمایید
2. نمی دانم این اسلام آمده که برای خیلی ها معجزه کند
معجزه ی زیر ابی رفتن
معجزه ی بند و تبصره ی هرجور دلم می خواهد
معجزه ی برداشت شخصی
3. مثل برداشت ما!! از صحبت های آقا. من در آوردی و لج درآر
4. بعضی چیز ها را فقط حاج آقا ها می فهمند و بقیه مردم با هر سطح درکی از فهمیدن آن عاجز هستند.
خوش به حال حوزه علمیه
5. خیلی حرف های دیگری هم دارم که مانده توی گلویم
اما هم بیشتر عصبانی میشوم با نوشتنشان هم نوشته طولانی می شود
 و از آ ن جای که خودم حوصله طولانی خوانی را ندارم این توقع را هم از هیچ کس ندارم.


موافقین ۲ مخالفین ۲ ۹۲/۰۴/۲۰
مهدیه جاهد

نظرات  (۵)

فلان فلان شده ها کلاه شرعی میذارن خیلی راحت! :|
پاسخ:
گفتی فلان فلان شده و تمام
پ.ن یکم.
سلام.
پاسخ:
سلام.
۲۱ تیر ۹۲ ، ۰۱:۰۱ خانم معلم
سلام 
این بحث رو قبلا با علی میکائیلی داشتم 
منم اصلا نمیفهمم این حرفا یعنی چی... البته آقایون ازا ونجا مه مجاز به داشتن چند زن شدن خب بدشون نمی یاد گه گاه عوض نون وبوقلمون ، به خاطر تنوع ، یه نون و پنیری هم میل کنن . 
همش هم بهانه است . از بس تنوع زیاد شده بدشون نمیاد یه امتحانی از نوع دیگه هم داشته باشن وگرنه به قول تو قدیم هم ، هم همین امیال بوده هم مردا و زن ها با همین خصوصیات وجود داشتن 
کلا همه چیز رو بندازیم گردن این ماهواره که انقدر بی حیایی و بی عفتی رو  داره رواج میده 
مشاور هم از جنس خودشونه دیگه ....البته توشون ممکنه واقعا دلایلی هم واسه این کارشون باشه ولی عمدتا هوسه ... همین وبس . 
پاسخ:
سلام
حالا اگر از سر هوس هم نباشه دلایلش دلایل مسخره ایه
عفت وفاداری شرف
رفته همه ش
ماهواره هم تاثیر وحشتناکی داشته
۲۳ تیر ۹۲ ، ۰۰:۳۴ سیدمهدی ربیعی
من حرف تو این زمینه دارم بزنم.ولی فکرمیکنم تا خودم تاهل نشدم حرف نزنم بهتره
پاسخ:
احتمالن نمی خواید حتا نظر کوچکی بدین؟
ربطی به تاهل نداره
۲۴ تیر ۹۲ ، ۰۳:۳۶ سیدمهدی ربیعی
ئه چه خوب که شما میگی ربطی نداره! چون من هرجا درباره این موضوعات اظهار نظر کردم به خاطر مجردیم بیشتر از چیزای دیگه زدن تو برجکم!

توی قضیه چندهمسری نمیشه یه قاعده وضع کرد برای همه.نمیشه گفت باید باشه یا اصلن نباید باشه.یه مساله ی بسیط نیست.چند وجهیه.بستگی داره به طرفینی که درگیرش شدن.
در کل اینو میدونم که ممکنه کسی از زنش همه چی گرفته باشه،روحی جسمی،خوشی و آرامش.اگه این آدم باز بره با کس دیگه هرچند حلال واری باشه هوس بازی کرده.اما کسی که خلاءی تو زندگی با زنش داره که قابل جبران نیست یا داره ازش ضربه میخوره بازم اگر با کس دیگه ای باشه هوس رانی کرده؟اون حق نداره که کمبودهای خودشو جبران کنه؟
نگید قدیم اونجور بود و فلان بود.اسمش روشه اون قدیم بود! ما تو حال زندگی میکنیم نه گذشته.
اگه بخوایمم ریشه ای تر دربارش صحبت کنیم برمیگرده به انتخاب آدما.آدم شده تا آخر عمرش مجرد بمونه بهتر از اینه با زنی ازدواج کنه که میدونه نمیتونه زندگیشو کامل کنه.حتی اگه یه ذره شک داشته باشه کار خراب میشه به نظر من.


پاسخ:
این صحیح است که آدم وقتی دچار خلا روحی ست و توی انتخابش اشتباه کرده می تواند ان را تصحیح کند!
البته ما اینجا منظورمان از آدم فقط جنس ذکور ست
چون خانم ها راه برگشتی برای انتخاب اشتباه ندارند
باید بسوزند و بسازن و بمیرند


اما حرف من سر این کلماتی ست که همین روانشناسها و آخوند ها انداخته اند توی دهن یه عده آدم هوس باز و یادشان داده اند که بهانه هوس بازی شان را بکشند به این که همسرم به من نمی رسد!!!!

اصلن حرف من این است
مثلن آن آقایی که آمده و این موضوع را مطرح کرده قبل از اینکه با خودش حرف بزنند با زنش حرف بزنند
بگویند خانمت را بیاور
یا نه بگویند اصلن از خانمت صحبت کن
یا هزار چیز دیگر
مثلن بگویند خوبی های خانمت را بگو

بعضی ها
که اکثر قریب به اتفاق هم هستند فقط چشمشان دنبال  زرق و برق زنهای دیگر است
وگرنه بعد از دوروز عذاب وجدان نمی گرفتند و باور کنید این عذاب وجدان نیست فقط سیر شدگی از زن دوم است
ضمن این که من مصرانه تاکید دارم ربطی به تاهل ندارد
شما مگر با تاهل عقلتان کار می افتد
الان نمی توانید بهش فکر کنید؟
جواب آنها را اینجوری بدهید
اتفاقن این جور فکر ها مال قبل از تاهل است که ببینی با خودت چند چندی بعد می خواهی با همسرت چند چند باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">